Dag 5/ zaterdag 26 september 2015

26 september 2015 - Tomar, Portugal

Vandaag een relaxdagje. Allereerst een goed ontbijtje bij het hotel op, vervolgens na wat gebadder met onze badeendjes naar het hotelzwembad gewandeld, en daar een paar uurtjes in t zonnetje gelegen('t is hier rond de 30ºC). Er zijn ergere dingen in het leven!

Later in de middag zijn we naar het centrum van het oude gedeelte gelopen en hebben op een terrasje zitten kijken naar een Portugese bruiloft die aan het voltrekken was. Leek wel een Maffia bruiloft, er zijn trouwens veel dingen hier die me aan Italië doen denken. Zo ook weer de TukTuks, waarin een aantal bruiloftgasten werden gebracht(zie filmpje). Er lopen overigens in dit filmpje 2 mannen door het beeld heen, die mijn Maffia verhaal denk ik wel bevestigen. We wilden gaan eten in Taverna Antiqua(zie foto, sta ik bij de menukaart), een restaurant dat helemaal in Middeleeuwse stijl is ingericht en waar je ook zo te eten krijgt. Helaas, volgeboekt, dus dat wordt morgen. Op de bonnefooi een ander restaurantje net buiten het oude gedeelte ingelopen, maar dat was allemaal gelijk een stuk minder. Het enige leuke was dat er een 100 jaar oude boom helemaal door het restaurant heen gegroeid was(zie foto).

In de hotelbar, onder het genot van een live piano act, nog een portje genomen, waarna we ons mandje in zijn gedoken.