Dag 16/ woensdag 07 oktober 2015

7 oktober 2015 - Palmela, Portugal

Vandaag na een stevig ontbijt(ik Chicken Piri Piri met bier en Mo een kippenpasteitje met cola?), het laatste dagje Albufeira, -en op de terugreis morgen na-, het laatste dagje Portugal. Vanmiddag dan ook nog maar even een paar uurtjes op het strand doorgebracht, de laatste zonnestralen van het jaar!

Morgen gaan we om een uur of 10 richting Porto(kilometertje of 45), waarna we de auto inleveren, aldaar in moeten checken(online inchecken werkt weer eens niet omdat de terugreis door Brussels Airlines wordt uitgevoerd), en dan vliegen we vervolgens om 12.55u, met een verwachte aankomsttijd in Brussel van 16.40u.

En ook deze trip besluiten we weer met een aantal belangrijke wetenswaardigheden van deze trip:

1. We hebben deze vakantie een afstand(met de auto)afgelegd van 2115 km.

2. We hebben in totaal 5 keer getankt(totaal ongeveer 136 liter), waarbij de benzineprijzen uiteenliepen van 1,39 tot 1,41 per liter.

3. Het gemiddelde verbruik van onze Rally Micra was ongeveer 1 op 15.

4. We hebben in totaal ongeveer 110 km gewandeld(per persoon), dat zijn ongeveer 152.400 stappen.

5. We zijn zo'n 43 keer gestoken door muggen.

6. Ik ben 1 keer gestoken door een UFI(Unidentified Flying Insect), waardoor mijn hand er nog steeds uitziet als een opgeblazen rubberen handschoen.

7. Mo heeft ongeveer 34 koffie op, waarvan 12 Espresso's.

8. De temperatuur alhier heeft tijdens ons verblijf geschommeld tussen de 25 en 30ºC.

9. We hebben slechts 1 keer een paar regendruppels gehad.

10. Onze 6 slaapplaatsen, zijn allen te beoordelen met goed tot uitstekend, met uitzondering van ons laatste appartement. Die was onvoldoende.

11. Het eten en drinken in Portugal is veel goedkoper dan in Nederland.

12. Mo heeft in totaal ongeveer 32 glazen bier op(halve liters en 0.2 liter door elkaar).

13. Tot slot de statistieken van ons reisblog tot nu toe:

2999 Paginaweergaves
249 Bezoeken
12.04 Pagina’s per bezoek
20.48 % Nieuwe bezoeken

Tot zover deze boeiende feiten, en ook hierbij weer het advies, als jullie ooit overwegen om naar Portugal te gaan, of het nou voor een stedentrip, een (budget)vakantie of een natuurvakantie is, het is een prachtig veelzijdig land en absoluut de moeite waard!

1. Pa en pia:
    7 oktober 2015
    Hallo Ed en Monique.Als jullie morgen je dochter komen halen zal ik een biertje voor je klaar zetten.Een hele goede reis en tot morgen
  2. Sandra:
    8 oktober 2015
    Helaas zit het er weer op voor jullie. Aan de hand van de verhalen hebben jullie een mooie vakantie achter de rug. Een hele goede thuisreis en tot gauw!!!
  3. Peter en joke:
    8 oktober 2015
    hallo, mo bij de kippenpasteitje cola ziek van de avond ervoor???? auto heeft best zuinig gereden het ziet er weer super uit je verslag verder een goede terugreis..
  4. Lien:
    8 oktober 2015
    leuk om te lezen Ed, moet je wat mee doen see u xxx
  5. Leon Spoor:
    8 oktober 2015
    Leuke verhalen en fotos weer!...zie het nu pas!
  6. Ron...:
    Hey Ed en Mo,
    Leuk joh dat verslag en de foto's :D
  7. Rick&Jootje:
    8 oktober 2015
    Goede terugreis!!!Was weer leuk om jullie te volgen....x
  8. Carola:
    8 oktober 2015
    Was weer een feest om te lezen. Kom naar gauw en gezond terug naar Nederland