Dag 12/ zaterdag 03 oktober 2015

3 oktober 2015 - Santa Maria, Portugal

Vandaag, op naar onze nieuwe plek, Tavira, zo'n 260 km rijden, maar helaas wel met wat vertragingen en wegopbrekingen links en rechts.

Maar goed, we hebben het gehaald, aangekomen in de Algarve! Voordat we naar onze overnachtingsplek gaan, eerst maar even wat gegeten in Tavira. Tavira ligt overigens zo'n 20 km van de Spaanse grens en zo'n 30 km van Faro(de luchthaven)verwijderd. Het  bestaat uit twee gedeelten, en wordt gescheiden door de rivier de Galâo. Het plaatsje is omringd door de restanten van een stadswal. Tavira wordt ook weleens het Venetië van de Algarve genoemd, maar dat is nou ook wel weer een beetje overdreven. Het is wel een gezellig stadje, zoals we nu even snel kunnen zien. Veel terrasjes, restaurantjes, winkeltjes en zelfs rond deze tijd, best nog wel druk! 2 tuna sandwiches later gaan we onderweg naar onze slaapplek.

Wij verblijven de komende 3 nachten in het 150-jaar oude, verbouwde Fazendinha Guest House, een zogenaamde quinta. Het wordt gerund door Mark & Carol, en ligt in de rustige Sequa-riviervallei, op slechts 5 minuten rijden van het centrum van Tavira. Het ziet er fantastisch uit, mooi zwembad, bbq faciliteiten, grote kamer en ook nog een grote gemeenschappelijke keuken/ koelkasten etc. Er lopen zelfs kippen rond en de sinaasappels kun je zo van de bomen plukken!

's Avonds nog even het bruisende centrumpje in gedoken en ook dat was gezellig. Verse vis gegeten in "O Patio" en hoewel je het niet zou verwachten, omdat we nu in de populaire en zuidelijke Algarve zitten, zijn de prijzen hier nog lager!

Tot morgen.

1. Peter en joke:
    4 oktober 2015
    Wat een super leuk stadje die huisjes en kleine straten de tijd heeft daar stil gestaan ed en mo veel plezier.
  2. Peter en joke:
    4 oktober 2015
    Dat ene berichtje hoorde bij de vorige dag sorry ,, ook dit ziet er weer super uit veel plezier de komende dagen hier.
  3. Rick&Jootje:
    4 oktober 2015
    Wederom prachtig plaatsje waar jullie neergestreken zijn!!!