Naam:
Foto’s:
227
Video’s:

Over ons

Wij zijn Ed Roubos & Monique Donker, resp.46 jaar en 41 jaar oud.

Reisliefhebbers, dat zeker. Meerdere malen per jaar korte reisjes, naar van alles.

Via veilingen, speurzoeken naar goedkope tickets, voor een appel en een ei paar

daagjes ertussen uit....En ook voor vrienden en bekenden regel ik regelmatig

budgetuitstapjes.

Met als kers op de taart(voor ons), een (zelf samengestelde)reis in september

naar de Verenigde Staten of naar Canada , op verschillende manieren, in

verschillende gebieden en met verschillende vervoersmiddelen.

Tenminste dat deden we tot vorig jaar..... Nu, dit jaar iets minder ver, mede doordat

de dollarkoers voor ons nu belachelijk slecht is...maar waarschijnlijk en hopelijk niet

minder leuk......

We gaan naar Portugal !!!

Over onze reis

Onze reis begint dit jaar in Porto(vanaf Brussel Airport) met Tap Portugal. Een lekkere korte vlucht van zo'n 2,5 uur... We gaan wel weer een trektochtje maken van bij elkaar zo'n 1000 km(buiten de uitstapjes in de buurt), van Noord naar Zuid dit keer en langs de kuststreken....We gaan de beschikking krijgen over een fantastische luxe Peugeot 107 om deze monstertocht te gaan vervullen.

Het weer is in deze periode zo tussen de 25 en 30 graden, dus dat is een prettige bijkomstigheid!

We beginnen zoals gezegd in Porto, en verblijven de eerste 3 nachten in Esposende, waarnaar we doorreizen naar Tomar(ook 3 nachten), vervolgens verder naar het Zuiden naar Cascais(3 nachten), Evora(2 nachten), Tavira(3 nachten) en, last but not least, Albufeira(2 nachten), waarna we uiteindelijk vanuit Faro weer terugvliegen naar Brussel.

Ik heb de routing gekozen uit rondreisaanbiedingen van een aantal in Portugal gespecialiseerde reisorganisaties en vervolgens hotels, een appartement, guesthouses, bodega's en zelfs een oud fort gereserveerd aan de hand van een gezonde combinatie van recensies, prijs en ligging.

Tot zover de voorbereidingen....

Bezochte landen

Wij hebben 27 landen (11%) bezocht:

Bahama's, België, Bulgarije, Canada, Duitsland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Luxemburg, Macedonië, Mexico, Monaco, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zweden, Zwitserland.