Dag 4/ vrijdag 25 september 2015

25 september 2015 - Tomar, Portugal

Zo, en weer verder.... Na het uiterste gevergd te hebben van onze Rally Micra(bij temperaturen boven de 30ºC !) , komen wij 288 km later aan bij het geweldige tempeliersstadje Tomar.

Eerst maar even ingecheckt in ons hotel voor de komende 3 nachten, hotel Dos Templarios. Het hotel evenals de omgeving ziet er geweldig uit, grote kamer, grote badkamer, zwembad, diverse spa's, het kan niet op...

Vervolgens langzaam het historische stadje ingeslenterd... Rond 1159 namen hier de Tempeliers hun intrek, bouwden er een kasteel(Castelo de Tomar)en maakten Tomar tot hun hoofdkwartier. Het klooster "Convent van Christus"(Convento de Cristo)is eveneens door de orde van de Tempeliers gemaakt, en staat op de UNESCO lijst voor werelderfgoed! Na eerst een broodje gegeten te hebben in het hoofdstraatje, liepen we door naar het plein. Daar stond Catharina TukTuk(zie ook video)en zij heeft ons veilig boven afgezet bij dit zojuist genoemde kasteel en klooster. Indrukwekkend om te zien!

De terugweg met een "wandelende nier" toeristentreintje zonder vering, deed ons met heimwee terugdenken aan onze soepele rit heen, met de Vespa van Catharina. Aangekomen bij het hotel, heb ik via Tripadvisor een restaurantje opgezocht met een "Award of Excellence"(waren er een stuk of 4 alleen al hier in het oude gedeelte) en daar zijn we gaan eten. Was erg druk, maar werden vlotjes en vriendelijk geholpen. Hadden een voorgerechtje, met brood, diverse smeersels en kazen. Hoofdgerecht Mo met vis, ik met vlees. Een 1,5 liter fles water. Een goede(kan dus nog goedkoper)fles wijn uit de omgeving. Koffie en likeurtjes toe.. Kosten 35,00 !! Een gemiddeld biertje op een terras kost hier 1,00!! Onvoorstelbaar toch.

Na het eten nog even van wat (valse)live muziek genoten(hard rock band, echt gezellig als achtergrondmuziek op een terrasje), maar ken ons t schelen, we hebben vakantie...