Dag 13/ zondag 04 oktober 2015

4 oktober 2015 - Santa Maria, Portugal

Vandaag, na eerst een stevig en verantwoord ontbijtje te hebben gegeten(zie foto), naar het aan de andere kant van de rivier de Galâo gelegen gedeelte van Tavira gelopen. In de haven aldaar een ferry bootje genomen naar Ilha Tavira(Tavira Island),een eilandje voor de kust van Tavira, wat bekend staat om zijn mooie stranden. Na een minuutje of 20 varen zijn we er.. Is echt een tropisch eilandje, tot de gedraaide reggae muziek aan toe! Prachtige stranden, leuke strandbarretjes en restaurantjes en vriendelijke mensen! Alleen, het is een beetje bewolkt vandaag, dus zonnen wordt t effe niet.. Na een drankje en wat geslenter, na zo'n anderhalf uur een ander bootje teruggenomen op aanraden van een barman. Dit bootje gaat via "quatros aguas" terug. Je loopt dan een minuutje of 25 door een buitengebied waar zoutpannen zijn en flamingo's huizen, alvorens je Tavira weer binnen loopt. We vonden het niet zo bijzonder, maar goed, we hebben het meegemaakt zullen we maar zeggen...

's Avonds wat gegeten in Tavira bij "Punjab Palace", een Indiaas restaurant.. Was ok, maar hebben beter gegeten hier.

Na een afscheidsdrankje in "The Black Anchor", een Ierse pub, weer terug naar onze boerderij......

Tot morgen!

1. Peter en joke:
    5 oktober 2015
    Leuk strand ziet er heerlijk uit aardig ontbijtje wat een berg waarom geen mosselen gegeten?..
    veel plezier de laatste dagen....
  2. Linda Janssen:
    6 oktober 2015
    Hallo Ed en Mo. Ik heb alle verhalen gelezen en alle foto's en video's bekeken. Ik heb dus geen e-mail ontvangen op 20 september maar bij deze. Wat maken jullie weer een hoop mee en wat zien jullie weer een mooie dingen. Het is zo leuk om te lezen en te zien. Jij kan dat goed Ed. Mies en ik wensen jullie nog veel plezier en geniet ervan xxxx