Dag 3/ donderdag 24 september 2015

24 september 2015 - Esposende, Portugal

Mo heeft een "stappenteller App" op haar telefoon... Leuk, zou je zeggen, maar niets is minder waar... ! Een simpel dagje vakantie, een slentertochtje langs het strand, stukje wandelen in de stad.. alles wordt ineens opgewaardeerd tot een welhaast Olympische bezigheid. Zo weet ik bijvoorbeeld dat we tijdens ons dagje in Porto gisteren 17.173 stappen hebben gezet(per persoon!) , wat weer gelijk staat aan 12,92 km en ongeveer 600 Kcal. Dus het leven wordt ineens allemaal een stuk minder simpel.. Vandaag hebben we een rustige dag gehad(dat zei de App tenminste), we hebben slechts 5171 stappen gezet(3,59 km). Ik twijfelde nog, maar we hebben inderdaad aan het strand gelegen in Espinho, wat salade gegeten aan de boulevard aldaar en vervolgens langs de kust weer teruggereden. Dus de App weet wel waar ie t over heeft..!

Ik heb overigens "vermijd tolwegen" in mijn navigatie ingesteld, om eens te kijken of dat zo veel scheelt, maar rond de spits is dat niet zo'n handige tijd om uit te proberen heb ik ontdekt. Maar in ieder geval leuker rijden langs de kust, als over de tolweg!  's Avonds hebben we in Esposende wat gegeten bij Pizzeria "Di Pappi" , was goed, en weer een afzakkertje bij de hotelbar.. Daar stond dit keer een andere barman.. Wij wilden nu eindelijk eens een portje proeven, dus hij begint van alles uit te leggen over productiemethoden, op hout gerijpte soorten, 20 jaar oude ports etc. Goed, wij dus een proeverijtje, van een "reserve", een "KDL" port en een 20 jaar oude port. Feestje allemaal, moet ik zeggen.. Dus ik vraag aan onze vriendelijke barkeeper, wat hij zelf het lekkerste vindt? Antwoord; ik drink geen alcohol!

Rare mensen die Portugezen.....

1. Carola:
    25 september 2015
    Whaha een barkeeper die geen alcohol drinkt! Dat die bestaan!
  2. Pa en pia:
    25 september 2015
    ha ED en Monique wij zien dat jullie het leuk hebben. ED heb jij geen 20.000 stapjes gemaakt. Hier is alles goed met Harley ook een knuffel van hem nog veel plezier
  3. Peter en joke:
    26 september 2015
    Ed pas je op straks herken ik je niet meer ben je zoveel afgevallen ..en trouwens geen spierpijn dat is minder...dus rustig aan langzaam opbouwen veel plezier geniet weer volop van je verhalen